Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2007 13:53 - Кърт Вонегът ... МИР НА ПРАХТА МУ
Автор: ianko Категория: Новини   
Прочетен: 1098 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 14.04.2007 14:49


Замина си един велик писател. Мир на прахта му. 

Наскоро четох едно негово изказване което със сполетялата го гибел  .... 

Мисля да Ви предоставя цитат от въпросната статия 

Статията е небрежно преписана от списание PLAYBOY бр. 4 (61) април 2007



ВРЕДНИТЕ НАВИЦИ *

Чакайте да ви съобщя една новина. Не няма да се кандидатирам за президент, макар и да знам, че да бъде пълно, изречението трябва да си има подлог и сказуемо. Няма да си призная и че спя с деца. Но все пак ще кажа: жена ми е най-стария човек с когото някога съм спал. 
А ето я и новината: ще съдя "Браун и Уилиямсън", които произвеждат цигарите "Пал Мал", и то за милиард долара! Пропуших когато бях само на дванайсет години, и оттогава пуша като комин, цигара от цигара, и то само "Пал Мал" без филтър. И от доста години "Браун и Уилиямсън" напразно обещават върху кутията, че щели да ме убият. А аз вече съм на осемдесет и две години! Хиляди благодарности, мошеници такива.
Последното нещо което съм искал, е да бъда жив, когато трима от най=могъщите хора на Земята ще се казват Бъш, Дик и Колин **.
Държавата ни е обявила война на дрогата. Така, разбира се е далеч, по-добре отколкото изобщо да няма дрога. Същото са казвали и за сухия режим. Давате ли си сметка, че от 1919 до 1933 година е било абсолютно противозаконно да произвеждаш, транспортираш и продаваш спиртни напитки, а Кен Хъбърд, журналист-хуморист от Индиана, е казал: "По-добре сух режим, отколкото никаква пиячка."
Но я чуйте: двете вещества към които се пристрастяваме най-силно и които са най-пагубни за нас, са си съвсем легални. Първото разбира се, е етиловия алкохол. И не друг, а президентът юджордж У. Буш си признава доброволно, че от шестнайсет до четиридесетгодишен доста често се е натрясквал, напивал се е до козирката, отрязвал се е като хамалин. По думите му, когато станал на четиридесет и една години, му се явил Христос, който го накарал да зареже пиенето.

На други пияници пък им се привиждат розови слонове. Колкото до моето отношение към злоупотребите с вносни вещества, винаги ме е било шубе от хероина, кокаина, ЛСД и пр., защото ме е било страх, че може да прекаля. Е, навремето съм изпафкал няколко джойнта с Джери Гарсия и "Греитфул Дед", колкото да им правя компания. Обаче изобщо не ме хвана и повече не повторих. И по Божията или друга нечия милост не съм алкохолик - главно благодарение на гените. От време на време  гаврътвам по една-две чашки, довечера пак ще го направя. Но две чашки ми е горната граница. Никакви проблеми. 
Е славя се като заклет пушач. Продължавам да се надявам, че някога цигарите ще ме вкарат в гроба. Огънче в единия край, глупак в другия.


__________________________________________________________-

* Откъс от новия роман "Безотечественик" на Кърт Вонегът, който е на пазара издание на "Бард"
** Игра на думи с имената на президента Джордж Буш, вицепрезидентът Дик Чейни и екс-държавния секретар ген. Колин Пауъл (подигравателно наричан в САЩ Colon Bowel)
Bush - жарг. Окосмяване около женски полов орган
Dick - жарг. Мъжки полов орган
Colon - дебело черво, ректум



Размислите оставям на вас. 
Чисто съвпадение, шега на съдбата или ... 

Мир на прахта му

ЯБ :)


Тагове:   мир,   МУ,


Гласувай:
0



1. ridiculous - Разкошен е
14.04.2007 17:49
и е оказал силно влияние върху начина ми на мислене от юношеските години до ден днешен. Тия дни се каня докато си лежа, да препрочета старите му неща. Това ще бъде моят личен ритуал по раздялата с него.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ianko
Категория: Технологии
Прочетен: 29810
Постинги: 5
Коментари: 3
Гласове: 20
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол